Connect with us

Bar

Barska plovidba zainteresovana za kupovinu feribota Dubrovnik

Published

on

Kompanija Jadrolinija iz Rijeke, prodaje svoj feribot “Dubrovnik” kojim je nekoliko posljednjih godina tokom ljetnjih mjeseci, održavana i trajektna linija Bar-Bari-Bar, a među onima koji su zainteresovani za eventualnu kupovinu tog broda je i brodarska kompanija Barska plovidba, u većinskom državnom vlasništvu.

Barska plovidba od prodaje svog trajekta “Sveti Stefan II” u staro željezo u maju 2017. nema adekvatan brod kojim bi održavala redovnu pomorsku liniju između Crne Gore i Italije. Stoga je u posljednjih nekoliko godina sarađivala sa najvećim hrvatskim putničkim brodarom – kompanijom Jadrolinija.

Iz barske kompanije, “Vijestima” su kazali da im je za investiciju – nabavku feribota – potrebna pomoć države jer nemaju svoj novac, a banke neće da joj odobre kredit zbog kreditne zaduženosti kod kineske Eksim banke za kupovinu dva broda “Bar” i “Budva”.

”Dubrovnik” se potencijalnim kupcima nudi po početnoj cijeni od 2,85 miliona eura. Prvi rok za prikupljanje zatvorenih pronuda za kupovinu tog broda koji je istekao krajem oktobra nije rezultirao nalaskom kupca, pa je Jadrolinija produžila rok za prodaju do marta naredne godne.

”Upoznati smo sa odlukom kompanije Jadrolinija da proda trajekt “Dubrovnik”. Sve brodove koji se nude na tržištu, a koji ispunjavaju određene kriterijume, uzimamo u razmatranje. S obzirom na to da se radi o starom brodu, provjeravamo da li “Dubrovnik” dugoročno može da ispuni standarde plovidbe, jer to bi mogao da bude jedan od razloga zbog kojeg ga i Jadrolinija prodaje”, rekli su “Vijestima” u menadžmentu Barske plovidbe na pitanje da li eventualno razmišljaju o kupovini tog broda koji je u nekoliko proteklih godina u ljetnoj ezoni saobraćao na liniji između Crne Gore i Italije.

”Dubrovnik” je sagrađen 1979. godine u Irskoj, a validnost sertifikata o sposobnosti za plovidbu (tzv.klasa) koju mu je izdao čuveni Bureau Veritas, tom brodu ističe 28. marta naredne godine. Od toga u kakvom je brod stanju i koliko u njega treba uložiti da bi mu klasa bila produžena, zavisi i koliko će biti atraktivan za potencijalne kupce i da li će nastaviti karijeru u floti nekog drugog prevoznika ili će ga na kraju, Jarolinija morati prodati u staro željezo. Brod ima klasu za korišćenje u tzv. velikoj obalnoj plovidbi, a u Jadrolinijinoj službi u koju je ovaj trajekt ušao u oktobru 1996. redovno je korišćen na transjadranskim rutama, povezujući luke u Hrvatskoj sa lukama na jadranskoj obali Italije.

Ovaj broj je kapaciteta 1.300 putnika, ima 473 ležaja u 156 kabina, a može ukrcati 280 putničkih automobila i 26 kamiona-tegljača. Od sadržaja na brodu, “Dubrovnik” ima dva restorana, bioskop, dječju igraonicu, više salona i barova, te bescarinsku prodavnicu. Svojim tehničkim karakteristikama “Dubrovnik” stoga “upada” u kriterijume koje je Barska plovidba postavila za izbor i eventualnu kupovinu polovnog trajekta, kojim bi se onda obnovilo cjelogodišnje funkcionisanje trajektne linije između Crne Gore i Italije prekinuto 2017. godine, ali i možda uveo saobraćaj i prema nekim drugim lukama u Albaniji i Grčkoj.

Iz menadžmenta barske kompanije rekli su da konstantno prate tržište polovnih brodova “sa ciljem iznalaženja broda koji bi svojim tehničkim karakteristikama i kapacitetima odgovarao potrebama linije Bar-Bari-Bar”.

”Okvirne karakteristike broda koji bi odgovarao potrebama ove linije su da bude noćni (night) ferry sa kabinama, kapaciteta od 800-1.200 putnika, od čega oko 50 odsto od broja putnika da ima smještaj u kabinama, kapacitet garaže do oko 250 auta ili od 30-40 kamiona, gaz broda do šest metara zbog dubine akvatorijuma u Luci Bar, dužina broda do 140 metara, te da brod ispunjava neophodne standarde po pitanju sigurnosti plovidbe”, objasnili su iz Barske plovidbe kakav polovni feribot traže na tržištu, ali nisu odgovorili na pitanje koliko bi taj brod mogao biti maksimalne starosti, da bi odgovarao potrebama te kompanije.

Istakli su da je glavni razlog zašto nakon prodaje “Svetog Stefana II” u rezalište prije pet godina, do danas nije nabavljen trajekt koji bi ga odmijenio, što kompanija nema novca za tako veliku investiciju, a kreditno je već značajno opterećena obavezama prema kineskoj Exim banci za kupovinu svoja dva tada potpuno nova teretna broda “Bar” i “Budva” iz 2014. godine.

”Banke do sada nisu pokazale spremnost da nam odobre kredit za nabavku putničkog broda, jer nas vide kao privredni subjekt koji već ima veliki kredit prema kineskoj EXIM banci, uzet za kupovinu brodova “Bar” i “Budva”, a koji smo do sada otežano vraćali. Stoga je za ovakvu jednu investiciju – nabavku feribota, neophodna je podrška države”, poručili su iz menadžmenta Barske plovodbe.

Prihod zavisi od prodaje karata
Ove godine feribot “Dubrovnik” je na liniji Bar-Bari-Bar saobraćao u periodu od 21. juna do 26. oktobra u kojem je prevezao 11.422 putnika, 2.314 automobila, 175 kombija, 312 motocikala i 382 kamiona.

”Barska plovidba je u ovoj godini za navedeni period od ove putničke linije ostvarila zaradu od oko 75.000 eura”, rekli su iz kompanije.

Kako su pojasnili, nemaju troškove u vezi s održavanjm ove linije, već se prihod ostvaruje u određenom procentu od prodaje karata.

Bar

Maturanti u Ulcinju blokirali centar grada

Published

on

Putni pravac iz centra grada Ulcinja prema Velikoj plaži, na bulevaru Teuta bio je blokiran oko sat i po vremena, zbog manjeg udesa dva vozila iz slavljeničke kolone maturanata, srednje škole “Bratstvo Jedinstvo” iz Ulcinja.

Zbog toga su nastale velike kolone do par kilometara i došlo je do otežanog saobraćaja i u centru grada.

Policija je odmah izašla na licu mjesta i izvršila uviđaj.

Ovo je peti dan da ulcinjski maturanti slave ispred svoje škole, defileom po gradu traktorom, kamionom i automobilima.

Prisustvo ulcinjske policije se može vidjeti na sve strane, kako kod škole tako i dok defile maturanata traje.

Izvor: RTCG

Nastavi Citanje

Bar

URA: Opština Bar da finansira studiju izvodljivosti za LNG terminal

Published

on

Nakon jučerašnjeg sastanka sa potencijalnim investitorima koji su zainteresovani za izgradnju LNG terminala u Baru jasno je samo da se mora stati na put populističkom pristupu i istovremeno preduzeti niz mjera i aktivnosti da bi se razumjelo da li je taj razvojni projekat potreban građanima opštine Bar, saopštili su iz opštinskog odbora URA Bar.

Iz barske URE ističu da javnost treba da ima uvid u studiju izvodljivosti, odnosno, analizu potencijala predložene investicije koja pomaže u procesu donošenja odluke o mogućnosti ostvarenja i rentabilnosti same investicije. Ovaj dokument se koristi prije razrade projekta, upravo zato što se bavi ključnim pitanjem: “zašto projekat treba ili ne treba da se realizuje?”. A upravo zbog toga iz opštinskog odbora URA Bar smatraju da predstavnici vlasti bi morali obezbijediti sredstva kako bi Opština Bar kao zainteresovana strana finansirala izradu takve analize nakon čega bi se ta analiza uporedila sa studijom izvodljivosti koju bi finansirao i dostavio Investitor.

Što se tiče Memoranduma o razumijevanju, pogotovo sa našim NATO i EU partnerima, oni poručuju da treba da se potpisuju i dalje, jer memorandum nije ugovor, već predstavlja dokument u kome su obrađena pitanja koja su predmet međunarodnih razgovora.

“Prisjetimo se da je Odbornički klub Građanskog pokreta URA Bar i CIVIS-a podnio amandman na Budžet Opštine Bar za 2024. godinu sa predlogom izrade studije izvodljivosti sa finansijskim procjenama za formiranje javnog prevoza, koji je odbijen od strane predstavnika vladajuće koalicije, a da je istovremeno, u decembru 2023. godine, donešena Odluka o osnivanju “DOO Parking servis Bar” na osnovu jednostavnog istraživanja javnog mnjenja koje je pokazalo da je većini ispitanika najveća želja da pronađu parking. Za sada, 5 mjeseci kasnije, od parking servisa i slobodnih parking mjesta imamo samo mnogobrojni odbor direktora”, ističu iz barske URE.

“Na osnovu ovog, ali i mnogih drugih primjera kao što je izrada strateškog plana koji se u Baru radio decenijama kao zidanje Skadra na Bojani, građani mogu da se i sami uvjere kako vladajuća koalicija pristupa temama koje zahtjevaju strateški pristup i analitičnost”, zaključili su iz opštinskog odbora URA Bar.

Nastavi Citanje

Bar

Podržana 22 biznis plana barskih preduzetnica

Published

on

Opština Bar donijela je Odluku o raspodjeli sredstava za podršku ženskom preduzetništvu za 2024. godinu, na osnovu Javnog konkursa koji je raspisan 6. marta ove godine, saopšteno je iz te opštine.

Za podršku lokalnim preduzetnicama ukupno je dodijeljeno gotovo 100.000 eura, a od 32 biznis plana Komisija Opštine Bar za raspodjelu sredstava razmatrala je i vrijednovala 30 prijava te donijela odluku da se iz lokalnog budžeta podrži 22 biznis plana.

Shodno uslovima Konkursa, najveći dozvoljeni iznos sredstava koji može biti dodijeljen po jednom biznis planu iznosi 5.000 eura. Među odabranim biznis planovima su:

  • Čarobni doživljaj Skadarskog jezera, Sofije Muratović.
  • Osnivanje proizvodnje dekorativnih medenjaka, Katarine Gazdić Ilić.
  • “Studio 24 – krojački salon” Jovane Vujović.
  • Prodaja domaće hrane” Ane Đikanović.
  • Adaptiranje brze hrane u Sutomoru – “Garfild”, Mile Vučićević.
  • Pozamanterija “Dorin kutak” Jovane Igumnović.
  • “Instant mama – babysitting i postpartum dula”, Biljane Ivanović.
  • Produkcija filmova i reklama DOO “Narwhal” – Milene Đukić.
  • Dječija igraonica “Džungla” Mirjane Vuković.
  • “Fokus centar”, Aleksandre Bošković.
  • Edukativne radionice za djecu, Nikoline Kovač.
  • “Lijepa koža naših Crnogorki – DOO Beauty Sofia Co” – Natalije Shuraeve.
  • Prevodilačka agencija “Multilingua”, Tijane Kosović.
  • Osavremenjivanje stomatološke ambulante “OSA Sorriso”, Sanele Zeković.
  • Unapređenje i modernizacija kozmetičkih usluga, Amine Kordić.
  • Moderno rješenje za unapređenje poslovanja DOO “Melon”, Anice Đurović.
  • Unapređenje stomatoloških usluga P.Z.U “Omnidental”, Danijele Vučković.
  • Kursevi jezika, Ivane Marljukić.
  • Privatna teretana “SLY Gim”, Dragane Rutović.
  • “Balans i njega tijela”, Mirele Vulević.
  • Ida studio za dizajn i projektovanje DOO “Idaa Studio”, Lejle Kojić i
  • Šminkerica i nokti “Lužurija”, Selme Smailović.“

Ova podrška će doprinijeti razvoju lokalne ekonomije i jačanju uloge žena u poslovnom sektoru u našem gradu. Za više informacija posjetite sajt Opštine Bar”, zaključuju u saopštenju.

Nastavi Citanje

U Trendu

Copyright © 2021 Nadlanu. Theme , powered by WordPress.